De Duitse reisorganisatie ‘Germany travels’ wilde na de corona tijd het reizen naar Duitsland voor Engelse touristen weer aanwakkeren. Om deze reden zochten ze een manier waarop ze bepaalde mooie gebieden van Duitsland op een leuke manier in beeld konden brengen. De bedoeling was niet om meteen Engelse mensen hun reis te laten boeken, maar meer om veel traffic te krijgen waardoor mensen weer enthousiast worden om naar Duitsland te gaan.

Om deze reden is de campagne ook breed ingezet bij verschillende reisorganisaties, vliegtuig maatschappijen en online tickets verkopers.

Oplossing

Wij maakten in samenwerking met SPIEL creative eenĀ  3 interactieve tools. Hier laten we door mensen een verhaal te laten volgen en keuzes te maken, een aantal mooie plekken en toerist bestemmingen in Duitsland zien.
De video’s zijn ingesproken door een Engelse cabaretier, die als een soort van je side-kick is door het verhaal. De 3 interactieve tools verschillen van een vossenjacht tot een tool waarmee jij je echt feestje kan samenstellen.
In deze video nemen we de kijker mee naar Leipzig. Deze stad heeft veel kleine geheimen die we graag laten zien aan de kijker.

Het verhaal – Organiseer je feestje

In deze video moet je vanuit het niets, snel een verjaardagsfeestje voor een vriendin organiseren, en ook nog eens in een stad die je nog niet zo goed kent: Leipzig. We nemen de kijker mee en laten hem/haar allerlei keuzes maken.
Zo kan de kijker bepalen wat er precies gesnackt kan worden. Na een proeverij kan je je ideale keuze drank bepalen, en we gaan zelf een kado maken wat je zelf kan in kleuren. Door met specialisten te spreken, leer je ook steeds meer over de stad en unieke cultuur.
Natuurlijk eindigen we met een spetterend feest! Alle keuzes die jij gemaakt hebben komen hierin terug. Zo zien we hoe jij je zelfgemaakt kado geeft, terwijl alle vrienden aan het genieten zijn van de door jouw gekozen drankjes en snacks. Dit einde zorgt voor een enorm persoonlijke en interactieve versie van jouw feestje!