De Duitse reisorganisatie ‘Germany travels’ wilde na de corona tijd het reizen naar Duitsland voor Engelse touristen weer aanwakkeren. Om deze reden zochten ze een manier waarop ze bepaalde mooie gebieden van Duitsland op een leuke manier in beeld konden brengen. De bedoeling was niet om meteen Engelse mensen hun reis te laten boeken, maar meer om veel traffic te krijgen waardoor mensen weer enthousiast worden om naar Duitsland te gaan.

Om deze reden is de campagne ook breed ingezet bij verschillende reisorganisaties, vliegtuig maatschappijen en online tickets verkopers.

Oplossing

Wij maakten in samenwerking met SPIEL creative eenĀ  3 interactieve tools. Hier laten we door mensen een verhaal te laten volgen en keuzes te maken, een aantal mooie plekken en toerist bestemmingen in Duitsland zien.
De video’s zijn ingesproken door een Engelse cabaretier, die als een soort van je side-kick is door het verhaal. De 3 interactieve tools verschillen van een vossenjacht tot een tool waarmee jij je echt feestje kan samenstellen.
In deze video nemen we de kijker mee naar Leipzig. Deze stad heeft veel kleine geheimen die we graag laten zien aan de kijker.

Het verhaal – Breng de camera terug

In deze video vind je een camera, die je terug wilt brengen. Aan de hand van de foto’s op de camera ga je de stappen terug tracen door heel zuid-Duitsland om de camera naar z’n eigenaar te brengen. We nemen de kijker mee en laten hem/haar allerlei keuzes maken.
Zo kan de kijker bepalen naar welke locaties hij/zij wilt reizen, en welke clues je achterna wilt gaan. Ondertussen spreken we met lokale mensen in de steden en dorpen, om zo alle mooie locaties en bijzonderheiden van die plekken te leren.
Als je goed hebt geluistert naar alle locals, en de juiste hints hebt opgevolgd en naar de goede locaties bent gereisd, eindig je in de woonstad van de eigenaar van de camera. Deze is jouw natuurlijk super dankbaar voor het terugbrengen, en geeft je daarom een super speciaal (echt) cadeau!.