De Duitse reisorganisatie ‘Germany travels’ wilde na de corona tijd het reizen naar Duitsland voor Engelse touristen weer aanwakkeren. Om deze reden zochten ze een manier waarop ze bepaalde mooie gebieden van Duitsland op een leuke manier in beeld konden brengen. De bedoeling was niet om meteen Engelse mensen hun reis te laten boeken, maar meer om veel traffic te krijgen waardoor mensen weer enthousiast worden om naar Duitsland te gaan.

Om deze reden is de campagne ook breed ingezet bij verschillende reisorganisaties, vliegtuig maatschappijen en online tickets verkopers.

Oplossing

Wij maakten in samenwerking met SPIEL creative een interactieve tool. Hier laten we door mensen een verhaal te laten volgen en keuzes te maken, een aantal mooie plekken en toerist bestemmingen in Noord Duitsland zien.
De video’s zijn ingesproken door een Engelse cabaretier, die als een soort van je side-kick is door het verhaal. De kijker moet 4 stukken vinden van een schatkaart die daarna wijst naar extra geheime tips en kortings codes in Noord Duitsland. Door hier een spel van te maken wordt de video veel vaker tot het eind uitgekeken, of kijken mensen de video vaker dan 1 keer om de maximale score te halen.

Extra voordeel, automatische feedback

Er worden tegenwoordig heel veel uitleg video’s en animaties gemaakt. Zodra deze af zijn, worden ze online gezet en hoop je maar dat de video precies uitlegt wat de klant wilt weten. Maar hoe kan je dit checken?
Met onze tool kunnen we de statistieken van de video bijhouden. Zo kunnen we zien waar mensen eventueel afhaakte, of in dit geval welke attracties het beste of minder scoren. Op deze manier kunnen we de tool verbeteren door oude of slecht bekeken video’s te vervangen door nieuwe. Of als er attracties bijkomen, kunnen we deze makkelijk implementeren zodat de kijker altijd alle keuze heeft en up to date blijft van de mooie attracties in Noord Duitsland
In dit geval was het ook handig om te zorgen dat de informatie altijd klopte, omdat door corona bepaalde toerist bestemmingen veranderen. Toch handig dat de interactieve tool dan gemakkelijke te updaten is.